Afvallen week 4; Puerh Thee????

Okey.. ik ben best wel trots op mijzelf dat ik nu al vier weken bewuster ben gaan eten! De tijd is in mijn ogen echt wel snel voorbij gevlogen. Het leek nog gisteren dat ik een artikel schreef over mijn besluit om gezonder te leven.

Hoe is het gegaan?

De eerste paar dagen voelde ik mij net een verslaafde junk. Ik zocht thuis alle kastjes af naar zoetigheid. Het is vrij ernstig om te zien hoe je lichaam zo kan gaan wennen aan bepaalde producten ( zoals chocola).

Na een paar dagen begon ik ook hoofdpijn te krijgen en voelde ik mij moe. Ik merkte dat ik niet goed kon concentreren op mijn werk. Dat heb ik op de dag van vandaag nog steeds af en toe. Misschien komt het ook wel door mijn lieve zoontje 🙂

Naast de groene thee dat ik dronk twee keer per dag, besloot ik bij de tuinen ook nog een ander product te halen dat het afvallen stimuleerde. Ik wilde geen pillen of zo , maar eerder een theesoort zodat ik in ieder geval een beetje variatie had op de dag.

IMG_20160816_133733[1]

De Puerh Thee, is een chinese theesoort dat daar erg populair is onder de bevolking.. Het schijnt dat zij erin geloven dat dit theesoort je langer laat leven en goed is voor het afvallen.  Er is een Frans onderzoek gedaan waarbij is uitgekomen dat men ( naast het gezond eten en sporten) dankzij dit theesoort 12 tot 15 kilo is afgevallen. Je moet het dan natuurlijk wel langdurig gebruiken.

Toen ik gisteren mijn eerste zakje Puerh Thee dronk, trok ik een ontzettend zure gezicht. Het smaakt naar viswater!  Binnen twee minuten was mijn beker al helemaal donker toen ik het zakje erin liet drijven. Ik weet niet of ik het hele pakket op krijg, maar ik zal het zeker wel proberen.

Ik ben nog niet op de weegschaal gestaan omdat ik dat wil doen tijdens mijn afspraak in september bij de diëtiste. Tot die tijd wil ik mijzelf niet wegen, omdat dat voor mijn gevoel demotiverend kan werken.

Nou dames! ik ben benieuwd hoe ik mij over een maand ga voelen, maar op dit moment kan ik zeggen dat ik het heel zwaar heb. Het is geen makkie… ik snak naar chocola…en patat…en hamburgers… oke nu krijg ik honger! 🙂

 

Geef een reactie

