Mijn Kroon..

Dit is een mooie Tiara dat ik  gekocht heb van facebook gebruiker  gelin buketleri aksesuarlar.

Dit is een mooie Tiara dat ik gekocht heb van facebook gebruiker gelin buketleri aksesuarlar.

Een kroon was vroeger een symbool van macht of autoriteit. Had je een kroon, dan was je machtig, rijk en had je het voor het zeggen..

tegenwoordig dragen veel meisjes een tiara of een kroon tijdens hun huwelijksfeest of vrijgezellen (henna) feest.  Ik vraag me dan vaak af of dit ook een symbool is dat wij het straks voor het zeggen hebben thuis, of dat het eigenlijk een mooie ” hoofddeksel” is zoals het in Wikipedia ook wel genoemd wordt. Ik weet dat we het eigenlijk tijdens het feest dragen als versiering.. maar heeft het niet echt een andere betekenis.. ik heb eens hierover nagedacht en dit is mijn bevinding.

Laten we eerlijk zijn. Alle vrouwen houden van diamanten en glinsterende juwelen. Dit is een feit waar we niet het tegenovergestelde van kunnen beweren. Zo heeft ieder vrouw ook wel een eigen smaak. Mijn favoriete kroon is de bovenste foto. Met de groene diamantjes  en de vorm en simpelheid, vind ik het toch wel mooier dan de standaard witte kroontjes die wij tegenwoordig zien.

1459184_1375344452717473_1682342374_n

Desondanks doet mij een kroon op het hoofd van de kersverse bruid altijd glimlachen. Wij vrouwen weten niet beter dan dat wij de regie in huis hebben. We zorgen voor de netheid in huis, onze vrienden / mannen  en natuurlijk onze kinderen als wij die hebben. Denk maar eens aan wat je moeder allemaal moet doen om een huis goed uit te laten zien.

Stiekem kun je wel degelijk zeggen dat de vrouw de macht/ regie in huis heeft. Het is haar territorium en haar beschermplaats. Ze voelt zich hier veilig en thuis. Dus ja… wij zijn de koninginnen van ons huis. Wij hebben de macht, de regie en het voor het zeggen.

weer een prachtige kroon van gelin buketleri.

weer een prachtige kroon van gelin buketleri.

voor het bestellen van deze kronen en het bezichtigen kun je kijken naar :

https://www.facebook.com/gelinbuketleri.aksesuarlar

Geef een reactie

