DETOXING TIIIME!

20150115_133023

Zoals jullie allen al weten, ben ik zeer fanatiek bezig met het afvallen. Door mijn hoge werktempo en het veranderen van mijn hormoonstelsel  …:) , heb ik de laatste tijd vervelende klachten ervaren in mijn lichaam.

Ik kreeg ontzettend veel puisten, mijn huidtype veranderde, ik had een opgeblazen gevoel in mijn buik en  ik werd vaak ziek. Dit alles zorgde ervoor dat ik mijzelf wilde detoxen. Ik had het idee dat door het “reinigen “met een detox programma, ik misschien minder last zou hebben van de bovenstaande klachten.  Nou ben ik helaas niet een van de beste in het volgen van bepaalde eet of drank programma’s om te detoxen, dus ik was niet bewust bezig met het zoeken van een programma of iets anders hiervoor.

Op een dag , tijdens het shoppen met mijn vriendin, zag ik opeens  de detox thee van Kruidvat liggen.  Mijn vriendin gaf aan dat zij het zelf ook had gekocht en er ontzettend blij mee was. Het bestond  voornamelijk uit brandnetels met een vleugje passievrucht erdoorheen.  Ik was benieuwd of het mij zou helpen en ik heb het daarom gelijk aangeschaft. Omdat de brandnetels centraal staan in het detox thee heb ik even gekeken wat voor goede eigenschappen deze plantsoort kan hebben.

Brandnetels zijn ontzettend goed tegen anemie en worden in bepaalde landen ook gebruikt als behandeling methode. Het  stimuleert de stoelgang en reinigt de rest van de organen zoals de nieren en de lever.  Ook is het heel goed tegen een blaasontsteking en hoesten. En last but not least, het versterkt je weerstand!

Normaal gesproken zou ik niet eens omkijken naar dit plant, maar wat had het toch een goede eigenschappen!!

Ik heb dit thee nu al voor een maand in gebruik. Mijn weerstand is inderdaad beter geworden. Ik heb geen opgeblazen gevoel meer en het idee dat ik mijn lichaam reinig, voelt lekker aan.

De smaak is niet bepaald een van de lekkerste smaken die ik ken en de geur vind ik al helemaal niet lekker ruiken, maar het is wel goed te doen. Onthoudt wel dat één beker genoeg is, neem niet meer dan dat.

20150213_131951

Veel succes dames!!!

Geef een reactie

