Niemand is perfect!

Obesitas, zwaargewicht, dik zijn.. dit is iets wat in Nederland voor een groot deel onder de mensen heerst. Iedereen heeft er last van! Laten we eerlijk zijn tegen elkaar … we worden met de dag luier. Je kan kant en klare maaltijden kopen en in de magnetron opwarmen.Je hoeft alleen maar een knop aan of uit te drukken.  Je hebt een vaatwasser voor de vieze vaat en een wasmachine voor de was.. Alle consumenten worden praktisch ingepakt en volgepropt met hormonen.. En dan heb ik het niet eens over het feit dat je vanuit je luie stoel tegenwoordig kan shoppen…Sinds groep acht ben ik een meisje dat er wat molliger uitziet dan de rest. Ik heb hier ook nooit last van gehad en ik was trots op mijn lichaam. Vanaf mijn 23ste begon het mij echter wel een beetje te irriteren. Ik had geen conditie. Kon niet eens fatsoenlijk ademen als ik de trappen op moest en ik voelde mij voortdurend moe. Ik merkte dat mijn knieën pijn deden als ik ze ging buigen en hoge hakken dragen .. HO MAAR.. Tot mijn opa’s dood had ik hier niet over nagedacht.. vlak voor zijn overlijden hebben wij nog een gesprekje hierover gehad.. die dag beloofde ik hem dat ik zou afvallen. Niet alleen voor hem.. maar ook voor mijzelf. Ik wilde mij goed voelen, ik wilde mij niet meer moe voelen en ik wilde gezond zijn. Mijn opa heeft nooit kunnen zien of ik het bereikt heb, maar hij heeft mij wel gestimuleerd om het vol te houden..net zoals ik jullie meiden wil stimuleren die het ook zwaar hebben in hun leven. Niemand is perfect en dat is maar goed ook! Stel je voor zeg dat wij allen hetzelfde eruitzagen! Dan waren we niet meer uniek..toch??

Ik ben sinds oktober 10 kilo afgevallen. Misschien klinkt dat niet veel.. maar stel jezelf eens voor met een zak van Albert Heijn, Gevuld met chips, chocola , snacks enz. Dat zat er in mijn lijf. 10167965_1564134470509097_2079462771007260371_n

Hoe heb ik dat bereikt? Heel simpel. Ik wilde het heel graag. Ik wilde met mijn hart en ziel. Zodra er een knop omgaat en je DAADWERKELIJK wilt afvallen zal het je lukken ook. Hieronder zal ik even in het kort vertellen wat ik gedaan heb;

  • Ik heb elke dag een half uur intensief gelopen. Gewoon na mijn werk. Sportschoenen aandoen, spullen in je rugtas en lopen maar. Je zult merken dat je ook gelijk de stress van je werk kwijt bent.
  • Ik ben begonnen met Balance ball.. Dit versterkte mijn spieren en ook mijn conditie! De volgende dag heb ik gebruik gemaakt van pilates, een wat zwaardere oefening in mijn ogen, de dag daarna heb ik gebruik gemaakt van Zumba. Superleuk en gezellig! Wist je bijvoorbeeld dat je van 1 uur zumba 714 calorieën kan kwijtraken????
  • Ik heb de variatie erin gehouden om verveling en demotivatie te voorkomen. ( een vervolg artikel volgt over inkopen van deze producten bij bol.com)
  • ik heb geen ontbijt overgeslagen. Een goed ontbijt zorgt voor betere metabolisme wat vetverbranding stimuleert
  • Drink veel water ( max 2 liter ) , vooral in het begin gaat het meestal moeilijk. Maar zodra je lichaam eraan gewend is zal je zelfs dorst krijgen tussendoor :))
  • probeer niets meer te eten na 7 uur. Ons metabolisme vertraagt in de avonduren. Een grote hartige hapje of een grote maaltijd na die tijd is dus niet gezond. Als je trek hebt, moet je vooral lichte dingen zoals magere yoghurt of 200 gram worteltjes eten.

Ik hoop dat jullie iets aan deze tips hebben als jullie ook willen afvallen. maar denk erom. niemand is perfect. Val alleen af als je echt daadwerkelijk zoals ik klachten hebt gehad of als het een risico is voor je gezondheid. veell succes dames..

Geef een reactie

